Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel MOVANO A Platforma / podwozie (X70) 2.5 DTI (ED, HD, UD0, UD4) (2001.10-???) 115km » D8F020TT thermotec
wybrany samochód: 
Opel Movano A Platforma / Podwozie (x70) 2.5 Dti (ed, Hd, Ud0, Ud4) (2001.10-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8F020TT THERMOTEC

D8F020TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8F020TT
Wentylator chłodnicy silnika D8F020TT
D8F020TT
240.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8F020TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]240
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Średnica 1/Średnica 2 [mm]305
Średnica [mm]305
Kształtowalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8F020TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CITROËN      125339
CITROËN      1253C3
CITROËN      1308J0
FIAT      1305559080
FIAT      1328088080
FIAT      1347951080
PEUGEOT      125339
PEUGEOT      1253C3
PEUGEOT      1308CF
PEUGEOT      1308J0
zamienniki:
1747746
brak
VAN WEZEL
1747749
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8F020TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.