Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Seat TOLEDO IV (KG3) 1.6 TDI (2012.07-2015.06) 105km » D8G008TT thermotec
wybrany samochód: 
Seat Toledo Iv (kg3) 1.6 Tdi (2012.07-2015.06) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8G008TT THERMOTEC

D8G008TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8G008TT
Wentylator chłodnicy silnika D8G008TT
D8G008TT
252.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8G008TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Rodzaj skrzyni biegównie dla automatycznej skrzyni biegów
Moc znamionowa [W]282
Średnica 1/Średnica 2 [mm]380
Średnica [mm]380
Kształtowalny
Natężenie prądu [A]23
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8G008TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FORD USA      2T148C607BC
FORD USA      2T148C607BD
FORD USA      2T148C607HA
FORD USA      4371783
FORD USA      4391617
FORD USA      4521760
FORD USA      4540015
FORD USA      4986738
FORD USA      4T168C607KC
zamienniki:
1884750
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8G008TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.