Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda ACCORD V (CE, CF_, CD) 1.9 i (CE7) (1996.02-1998.10) 116km » D8G011TT thermotec
wybrany samochód: 
Honda Accord V (ce, Cf_, Cd) 1.9 I (ce7) (1996.02-1998.10) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8G011TT THERMOTEC

D8G011TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8G011TT
Wentylator chłodnicy silnika D8G011TT
D8G011TT
336.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8G011TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]480
Średnica [mm]383
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8G011TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FORD      1 331 402
FORD      1 375 212
FORD      1 437 591
FORD      1151829
FORD      1152936
FORD      1211138
FORD      1348023
FORD      1348875
FORD      1362550
FORD      1446286
FORD      2S718C607BB
FORD      2S718C607BC
FORD      2S718C607BD
FORD      4S7T12B654FAA
FORD      5S718A6A6AA
FORD      5S718C607BB
FORD      5S718C607BC
FORD      5S718C607BD
zamienniki:
V25-01-1550
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8G011TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.