Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Tesla MODEL 3 (5YJ3) EV AWD (2022-???) 208km » D8M003TT thermotec
wybrany samochód: 
Tesla Model 3 (5yj3) Ev Awd (2022-???) 208km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8M003TT THERMOTEC

D8M003TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8M003TT
Wentylator chłodnicy silnika D8M003TT
D8M003TT
908.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8M003TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]600
Średnica 1/Średnica 2 [mm]475
Średnica [mm]475
Kształtprostokątny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8M003TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2045000293
MERCEDES-BENZ      2049066802
MERCEDES-BENZ      A2045000293
MERCEDES-BENZ      A2049066802
zamienniki:
3091747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8M003TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.