Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen CADDY III nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (2KB, 2KJ, 2CB, 2.0 TDI (2012.05-2015.05) 170km » D8W012TT thermotec
wybrany samochód: 
Volkswagen Caddy Iii Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (2kb, 2kj, 2cb, 2.0 Tdi (2012.05-2015.05) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Silnik wentylatora chłodnicy D8W012TT THERMOTEC

D8W012TT Silnik wentylatora chłodnicy THERMOTEC
thermotec D8W012TT
Silnik wentylatora chłodnicy D8W012TT
D8W012TT
144.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W012TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250/80
Strona zabudowyz lewej
Średnica [mm]303
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]303
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Liczba łopatek wentylatora11

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik wentylatora chłodnicy D8W012TT THERMOTEC

Silnik wentylatora chłodnicy
numery OEM:
AUDI      1H0 959 455 J
AUDI      1H0959455K
PORSCHE      1H0 959 455J
PORSCHE      1H0 959 455K
SEAT      1H0 959 455J
SEAT      1H0 959 455K
SKODA      1H0 959 455J
SKODA      1H0 959 455K
VOLKSWAGEN      1H0959455J
VOLKSWAGEN      1H0959455K

Zastosowanie Silnik wentylatora chłodnicy D8W012TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.