Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 1.9 TDI (1997.04-2000.10) 110km » D8X005TT thermotec
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 1.9 Tdi (1997.04-2000.10) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8X005TT THERMOTEC

D8X005TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8X005TT
Wentylator chłodnicy silnika D8X005TT
D8X005TT
178.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8X005TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Średnica [mm]310
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]310
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez wtyczki
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8X005TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
OPEL      1341297
OPEL      1341348
OPEL      24431830
OPEL      90570745
zamienniki:
V40-01-1045
brak
VEMO
V40-01-1074
brak
VEMO
3790747
brak
VAN WEZEL
696370
brak
VALEO
0383997
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8X005TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.