Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I) 2.0 16V (1988.08-1993.09) 136km » D8X022TT thermotec
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B3/b4 Variant (3a5, 35i) 2.0 16v (1988.08-1993.09) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8X022TT THERMOTEC

D8X022TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8X022TT
Wentylator chłodnicy silnika D8X022TT
D8X022TT
185.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8X022TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
dla numeru OE13335181
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8X022TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CITROËN      13427159
GMC      13267640
GMC      13267641
GMC      13289622
GMC      13335181
GMC      13335182
GMC      13335189
GMC      13368576
GMC      1341050
GMC      1341069
GMC      1341072
GMC      1341118
GMC      13427159
OPEL      13267640
OPEL      13267641
OPEL      13289622
OPEL      13335181
OPEL      13335182
OPEL      13335189
OPEL      13368576
OPEL      1341050
OPEL      1341069
OPEL      1341072
OPEL      1341118
OPEL      13427159
VAUXHALL      13267640
VAUXHALL      13267641
VAUXHALL      13289622
VAUXHALL      13335181
VAUXHALL      13335182
VAUXHALL      13335189
VAUXHALL      13368576
VAUXHALL      1341050
VAUXHALL      1341069
VAUXHALL      1341072
VAUXHALL      1341118
VAUXHALL      13427159

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8X022TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.