Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz Hyundai SANTA FÉ I (SM) 2.4 16V 4x4 (2001.02-2006.03) 146km » KTT110605 thermotec
wybrany samochód: 
Hyundai Santa Fé I (sm) 2.4 16v 4x4 (2001.02-2006.03) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Skraplacz klimatyzacji KTT110605 THERMOTEC

KTT110605 Skraplacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT110605
Skraplacz klimatyzacji KTT110605
KTT110605
138.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

KTT110605

producent:

THERMOTEC

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez osuszacza
Długość sieci [mm]330
Szerokość sieci [mm]272
Głębokość sieci [mm]16

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Skraplacz klimatyzacji KTT110605 THERMOTEC

Skraplacz klimatyzacji
numery OEM:
PORSCHE      99657311100
PORSCHE      99757391101
VOLKSWAGEN      99657311100
VOLKSWAGEN      99757391101
zamienniki:
74005038
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Skraplacz klimatyzacji KTT110605 THERMOTEC w samochodach:

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.