Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën C4 SPACETOURER (3D_) 1.2 PureTech 130 (2018.04-???) 131km » 1596 tomex-c
wybrany samochód: 
Citroën C4 Spacetourer (3d_) 1.2 Puretech 130 (2018.04-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. FIAT 500 1,2 07- PRZÓD 1596 TOMEX-C

1596 KLOCKI HAMULC. FIAT 500 1,2  07- PRZÓD TOMEX-C
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1596

producent:

TOMEX-C

Ford Ka 1,2 08- przód
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 17
Długość [mm] : 114,9
Wysokość [mm] : 55,4
Ciężar [kg] : 1
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 200
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 77364635
Numer dostawcy: 15-96
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. FIAT 500 1,2 07- PRZÓD 1596 TOMEX-C

numery OEM:
FIAT      71770985
FIAT      77364635
FIAT      77365191
FIAT      77365306
FIAT      77365337
FORD      1559698
FORD      1669578
FORD      1675620
FORD      9S512K021BC
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. FIAT 500 1,2 07- PRZÓD 1596 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.