Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Audi A3 (8V1, 8VK) 1.6 TDI (2013.09-2017.12) 110km » 5033 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A3 (8v1, 8vk) 1.6 Tdi (2013.09-2017.12) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK ABS FORD FOCUS 98-04 PT (-ESP) 5033 TOMEX-C

5033 CZUJNIK ABS FORD FOCUS  98-04 PT (-ESP) TOMEX-C
56.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033

producent:

TOMEX-C

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS FORD FOCUS 98-04 PT (-ESP) 5033 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      1067208
FORD      1088635
FORD      98AG2B372BE
FORD      98AG2B372BF
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS FORD FOCUS 98-04 PT (-ESP) 5033 TOMEX-C w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.