Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 111 139 topran

Korpus termostatu 111 139 TOPRAN

111 139 Korpus termostatu TOPRAN
205.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

111 139

producent:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Sposób montażu montowany wcześniej
Ogrzewanie/chłodzenie ze złączem termoprzekaźnika
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Temperatura otwarcia [°c] 87
Temperatura otwarcia [°c] 85

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 111 139 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (85; 87°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A3; SKODA OCTAVIA II; VW EOS, GOLF PLUS V, GOLF V, JETTA III, PASSAT B6, TOURAN 1.4/1.6 02.03-10.10
numery OEM:
AUDI      03C 121 111H
AUDI      03C 121 111K
SKODA      03C 121 111H
SKODA      03C 121 111K
VOLKSWAGEN      03C 121 111H
VOLKSWAGEN      03C 121 111K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus termostatu 111 139 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.