Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi (2005.04-2012.09) 115km » 113 291 topran
wybrany samochód: 
Ford Focus Ii Sedan (db_, Fch, Dh) 1.8 Tdci (2005.04-2012.09) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 113 291 TOPRAN

113 291 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 113 291
Termostat układu chłodzenia 113 291
67.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

113 291

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 113 291 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (85°C) pasuje do: AUDI A3, SKODA OCTAVIA II, VW EOS, GOLF PLUS V, GOLF V, JETTA III, PASSAT B6, TOURAN 1.6 02.03-10.10
numery OEM:
AUDI      03C 121 110C
AUDI      03C 121 110F
SKODA      03C 121 110C
SKODA      03C 121 110F
VOLKSWAGEN      03C 121 110C
VOLKSWAGEN      03C 121 110F

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 113 291 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.