Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Audi A4 B6 kabriolet (8H7) 2.4 (2002.04-2005.12) 163km » 117 343 topran
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 Kabriolet (8h7) 2.4 (2002.04-2005.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus przepustnicy 117 343 TOPRAN

117 343 Korpus przepustnicy TOPRAN
416.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

117 343

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Dolot - Ø [mm]48,1
Ilość biegunów5
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Nowa część
niewymagany zwrot starej części
Tryb pracyelektryczny
Napięcie znamionowe [V]12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaSterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 117 343 TOPRAN

Przepustnica powietrza pasuje do: AUDI A1, A3, A4 B8, A5, A6 C7, Q3, Q5, TT, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON 1.2D/1.6D/2.0D 02.03-12.22
numery OEM:
AUDI      03L 128 063AC
AUDI      03L 128 063G
AUDI      03L 128 063K
AUDI      03L 128 063R
AUDI      03L 128 063T
SEAT      03L 128 063AC
SEAT      03L 128 063G
SEAT      03L 128 063K
SEAT      03L 128 063R
SEAT      03L 128 063T
SKODA      03L 128 063AC
SKODA      03L 128 063G
SKODA      03L 128 063K
SKODA      03L 128 063R
SKODA      03L 128 063T
VOLKSWAGEN      03L 128 063AC
VOLKSWAGEN      03L 128 063G
VOLKSWAGEN      03L 128 063K
VOLKSWAGEN      03L 128 063R
VOLKSWAGEN      03L 128 063T
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Korpus przepustnicy 117 343 TOPRAN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.