Średnica otworu centrującego [mm] | 164 | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 292 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | 20,3 | |
Średnica bębna hamulcowego | 270,0 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 271,5 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 75 | |
Ilość otworów | 6 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 205 | |
nr EAN | 3322937075584 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4087 TRW
VOLKSWAGEN | 291 609 617 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4087 TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4087 TRW:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.