Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Smart FORTWO Cabrio (451) 1.0 Turbo Brabus (451.433) (2010.07-???) 102km » 802-0009 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Smart Fortwo Cabrio (451) 1.0 Turbo Brabus (451.433) (2010.07-???) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 802-0009 TYC EUROPE B.V.

802-0009 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

    Ocena:
numer części:

802-0009

dostawca:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
Średnica [mm]345
Moc znamionowa [W]80/120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkikanciasty
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475031652
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0009 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II, ROOMSTER 1.0-2.0CNG 10.94-
numery OEM:
AUDI      1J0959455
AUDI      1J0959455B
AUDI      6E0959455A
SEAT      1J0959455
SEAT      1J0959455B
SEAT      6E0959455A
SKODA      1J0959455
SKODA      1J0959455B
SKODA      6E0959455A
VOLKSWAGEN      1J0959455
VOLKSWAGEN      1J0959455B
VOLKSWAGEN      6E0959455A

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 802-0009 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.