Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel ASTRA F sedan (T92) 1.7 TD (F19, M19) (1994.11-1998.09) 68km » 803-0005 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Opel Astra F Sedan (t92) 1.7 Td (f19, M19) (1994.11-1998.09) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005 TYC EUROPE B.V.

803-0005 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0005
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005
803-0005
tyc 803-0005 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005 tyc

    Ocena:
numer części:

803-0005

dostawca:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]415
Moc znamionowa [W]390
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475047585
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 3 (E46) 1.6-3.0 12.97-12.07
numery OEM:
BMW      1437713
BMW      17111437713
BMW      17117525508
BMW      17117561757
BMW      64546905076
BMW      64546905078
BMW      64546922554
BMW      64546922555
BMW      64546988915
BMW      6905076
BMW      6905078
BMW      6922554
BMW      6922555
BMW      6988915
BMW      7525508
BMW      7561757

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0005 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.