Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C8 (4A2) 45 TDI Mild Hybrid quattro (2018.07-???) 211km » 805-0004 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 (4a2) 45 Tdi Mild Hybrid Quattro (2018.07-???) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 TYC EUROPE B.V.

805-0004 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 805-0004
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004
805-0004
tyc 805-0004 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 tyc
307.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

805-0004

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]317
Moc znamionowa [W]150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora6
Ilość czopów2
Technika połączeńExcl Ring Terminal
Rodzaj wtyczkiotwarte końcówki kabla
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475033991

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: CITROEN SAXO, PEUGEOT 106 II 1.1-1.6 02.96-07.04
numery OEM:
CITROËN      125369
PEUGEOT      125369
zamienniki:
8EW 351 044-151
brak
BEHR HELLA SERVICE
05182603
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 805-0004 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.