Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Seat TOLEDO IV (KG3) 1.4 TSI (2015.05-2019.04) 125km » 837-0030 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Seat Toledo Iv (kg3) 1.4 Tsi (2015.05-2019.04) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0030 TYC EUROPE B.V.

837-0030 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
263.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

837-0030

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]295
Moc znamionowa [W]150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów2
Strona zabudowyz prawej
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475081107

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0030 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO III, SKODA FABIA II, OCTAVIA II, OCTAVIA III, ROOMSTER 1.0-3.6 08.89-05.22
numery OEM:
AUDI      1K0959455CT
AUDI      1K0959455DG
AUDI      1K0959455ES
AUDI      1K0959455R
SEAT      1K0959455CT
SEAT      1K0959455DG
SEAT      1K0959455ES
SEAT      1K0959455R
SKODA      1K0959455CT
SKODA      1K0959455DG
SKODA      1K0959455ES
SKODA      1K0959455R
VOLKSWAGEN      1K0959455CT
VOLKSWAGEN      1K0959455DG
VOLKSWAGEN      1K0959455ES
VOLKSWAGEN      1K0959455R

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0030 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.