Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Subaru LEGACY IV (BL) 2.0 2WD (2005.08-2012.03) 179km » V70-0421 vaico
wybrany samochód: 
Subaru Legacy Iv (bl) 2.0 2wd (2005.08-2012.03) 179km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V70-0421 VAICO

V70-0421 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V70-0421

producent:

VAICO

Status produktu: Artykuł wychodzący
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
Szerokość [mm]20
Średnica wewnętrzna [mm]25
Szerokość [mm]16,3
średnica zewnętrzna [mm]137
Ciężar [kg]2,441
nr EAN4046001781759

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V70-0421 VAICO

numery OEM:
TOYOTA      13470-15110
TOYOTA      13470-15120

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V70-0421 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.