Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco S-WAY AD260S33P (2019-???) 330km » V10-79-0011 vemo
wybrany samochód: 
Iveco S-way Ad260s33p (2019-???) 330km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 VEMO

V10-79-0011 Opornik, Original VEMO Quality VEMO
vemo V10-79-0011
Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011
V10-79-0011

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-79-0011

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Napięcie znamionowe [V]12
Ilość biegunów3
Opór od [Ohm]0,28
Opór do [Ohm]0,09
Ciężar [kg]0,114
nr EAN4046001383380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 VEMO

Element regulacyjny dmuchawy (opornik) pasuje do: SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN, TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-03.10
numery OEM:
AUDI      701 959 263 B
AUDI      701 959 263 D
SEAT      701 959 263 B
SEAT      701 959 263 D
SEAT      7D0 971 804
SKODA      701 959 263 B
SKODA      701 959 263 D
SKODA      7D0 971 804
VOLKSWAGEN      701 959 263 B
VOLKSWAGEN      701 959 263 D
VOLKSWAGEN      701959263D
VOLKSWAGEN      7D0 971 804
VAG      701 959 263 B
VAG      701 959 263 D
VAG      701959263D
VAG      7D0 971 804

Zastosowanie Opornik, Original VEMO Quality V10-79-0011 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.