Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Volvo 240 Kombi (P245) 2.3 (1980.08-1984.07) 112km » V52-72-0290 vemo
wybrany samochód: 
Volvo 240 Kombi (p245) 2.3 (1980.08-1984.07) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V52-72-0290 VEMO

V52-72-0290 Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality VEMO
vemo V52-72-0290

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V52-72-0290

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Ilość biegunów2
Kształt obudowy wtyczkikanciasty
nr EAN4062375265756

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V52-72-0290 VEMO

Przewód ABS-u tył L pasuje do: HYUNDAI I20 I 1.1D-1.6D 08.08-12.15
numery OEM:
HYUNDAI      91920-1J000
KIA      91920-1J000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V52-72-0290 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła, Original VEMO Quality V52-72-0290 VEMO:

Wioletta, Nowogard
2023-01-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.