Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
części samochodowe » system tworzenia mieszanki paliwowej » tworzenie mieszanki » wtryskiwacz, końcówka wtrysku
wtryskiwacz, końcówka wtrysku
wybierz markę samochodu:
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do popularnych marek samochodów
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Alfa Romeo
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Audi
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Bmw
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Chrysler
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Citroën
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Dacia
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Daewoo
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Daihatsu
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Fiat
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Ford
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Honda
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Hyundai
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Isuzu
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Jaguar
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Jeep
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Kia
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Lancia
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Land Rover
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Mazda
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Mercedes-benz
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Mini
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Mitsubishi
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Nissan
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Opel
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Peugeot
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Porsche
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Renault
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Rover
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Saab
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Seat
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Skoda
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Ssangyong
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Subaru
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Suzuki
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Volvo
wtryskiwacz, końcówka wtrysku do Vw (volkswagen)

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.

loga producentów części sklepu e-autoparts.pl