Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C10503ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C10503ABE ABE

C10503ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C10503ABE
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C10503ABE

producent:

ABE

Grubość [mm] 17
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
System hamulcowy AKEBONO
Szerokość zewnętrzna [mm] 137
Wysokość 1 [mm] 54
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427184725

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C10503ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: DAEWOO MUSSO, HYUNDAI COUPE I, ELANTRA III, ELANTRA V, GETZ, HIGHWAY, LANTRA I, LANTRA II, MATRIX, S, SONATA II, SONATA III, SONATA IV 1.3-3.2 09.88-

Klocki hamulcowe C10503ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE klocków hamulcowych C10503ABE producenta ABE

HYUNDAI

5810128A00, 5810128A20, 5810129A00, 5810129A10, 5810129A20, 5810129A30, 5810129A40, 5810129A50, 5810133A00, 5810133C00, 5810134A10, 5810135A10

numery OEM:
HONDA      45022-SH3-A02
HYUNDAI      58101 28A00
HYUNDAI      58101 28A20
HYUNDAI      58101 29A00
HYUNDAI      58101 29A10
HYUNDAI      58101 29A20
HYUNDAI      58101 29A30
HYUNDAI      58101 29A40
HYUNDAI      58101 29A50
HYUNDAI      58101 33A00
HYUNDAI      58101 33C00
HYUNDAI      58101 34A10
HYUNDAI      58101 35A10

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C10503ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.