Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C13038ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C13038ABE ABE

C13038ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C13038ABE
Klocki hamulcowe - komplet C13038ABE
C13038ABE
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C13038ABE

producent:

ABE

Szerokość [mm] 132
Wysokość [mm] 51,5
Grubość [mm] 15,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowy Akebono
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427186019

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C13038ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: FORD USA PROBE II MAZDA 323 F V, 323 F VI, 323 S VI, 626 IV, 626 V, E, MX-6, PREMACY, XEDOS 6 1.5-2.5 08.91-03.05

Klocki hamulcowe C13038ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

FORD USA

MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER

Numery OE klocków hamulcowych C13038ABE producenta ABE

MAZDA

BLYM3323Z, CBY03323Z, CBY13323ZA, CBY13323ZB, CBY13323ZC, CBY13323ZD, CBY13323ZE, CBY13323ZF, CBY13323ZG, CBY93323Z, G5Y63323Z, GAYR3323ZA, GBYH3323Z, GCYD3323Z, GEYC3323Z, GEYT3323Z, GEYV3323Z

numery OEM:
FORD      3 401 278
FORD      3 894 048
MAZDA      BLYM-33-23Z
MAZDA      CBY0 33 23Z
MAZDA      CBY1 33 23ZA
MAZDA      CBY1 33 23ZB
MAZDA      CBY1 33 23ZC
MAZDA      CBY1 33 23ZD
MAZDA      CBY1 33 23ZE
MAZDA      CBY1 33 23ZF
MAZDA      CBY1 33 23ZG
MAZDA      CBY9 33 23Z
MAZDA      G5Y6 33 23Z
MAZDA      GAYR 33 23ZA
MAZDA      GBYH 33 23Z
MAZDA      GCYD 33 23Z
MAZDA      GEYC 33 23Z
MAZDA      GEYT-33-23Z
MAZDA      GEYV-33-23Z

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C13038ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.