Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C21026ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C21026ABE ABE

C21026ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C21026ABE
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C21026ABE

producent:

ABE

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 85
Szerokość [mm] 46,5
Grubość [mm] 14
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427191761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C21026ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: HYUNDAI COUPE I, COUPE II, ELANTRA III, ELANTRA IV, GETZ, LANTRA I, LANTRA II, TIBURON KIA CERATO I, CERATO II, CERATO KOUP III NISSAN 240SX 1.1-3.0 01.83-

Klocki hamulcowe C21026ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE klocków hamulcowych C21026ABE producenta ABE

NISSAN

4406061E90, 4406061E91, 4406065E90, 4406090E90, 44060D3590, 44060D3591, 4406008E91, DD06061E25

HYUNDAI

5830229A00, 5830229A10, 583022DA10

KIA

583022FA10

numery OEM:
NISSAN      44060 61E90
NISSAN      44060 61E91
NISSAN      44060 65E90
NISSAN      44060 90E90
NISSAN      44060 D3590
NISSAN      44060 D3591
NISSAN      44060-08E91
NISSAN      DD060 61E25
HYUNDAI      58302 29A00
HYUNDAI      58302 29A10
HYUNDAI      58302 2DA10
KIA      5 830 22 FA10

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C21026ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.