Ograniczenia producenta | AKEBONO |
Długość [mm] | 98,6 |
Grubość [mm] | 14,4 |
Wysokość [mm] | 42,6 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427192126 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C22035ABE ABE
IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
VANQUISH, DB9, DB9 Volante, VANTAGE, VANTAGE Volante, RAPIDE, DBS
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
0446647020, 0446647030, 0446676010, 0446676011, 0446676012
0446602190, 0446602191, 0446612130, 0446652120, 0446652140, 0446612140, 0446612150, 0446621020, 0446647020, 0446647030, 0446647061, 0446647080, 0446647100, 0446652121, 0446652141, 0446652151, 0446652170, 0446652150, 0446652160, 0446676010, 0446676011, 0446676012, 0446602210
0446652140
0446612130
SUBARU | 04466-12130 | |
TOYOTA | 044 660 2190 | |
TOYOTA | 044 660 2191 | |
TOYOTA | 044 661 2130 | |
TOYOTA | 044 665 2120 | |
TOYOTA | 044 665 2140 | |
TOYOTA | 04466 12 140 | |
TOYOTA | 04466 12 150 | |
TOYOTA | 04466 21020 | |
TOYOTA | 04466 47 020 | |
TOYOTA | 04466 47 030 | |
TOYOTA | 04466 47 061 | |
TOYOTA | 04466 47 080 | |
TOYOTA | 04466 47100 | |
TOYOTA | 04466 52 121 | |
TOYOTA | 04466 52 141 | |
TOYOTA | 04466 52 151 | |
TOYOTA | 04466 52 170 | |
TOYOTA | 04466 52150 | |
TOYOTA | 04466 52160 | |
TOYOTA | 04466 76010 | |
TOYOTA | 04466 76011 | |
TOYOTA | 04466 76012 | |
TOYOTA | 04466-02210 | |
LEXUS | 04466 47 020 | |
LEXUS | 04466 47 030 | |
LEXUS | 04466 76 010 | |
LEXUS | 04466 76 011 | |
LEXUS | 04466 76 012 | |
ASTON MARTIN | 044 665 2140 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C22035ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.