Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C23002ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C23002ABE ABE

C23002ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C23002ABE
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C23002ABE

producent:

ABE

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 107,6
Szerokość [mm] 39,2
Grubość [mm] 13,1
System hamulcowy Akebono
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 2621387903302

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C23002ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: MAZDA 323 C IV, 323 F IV, 323 F V, 323 F VI, 323 P V, 323 S IV, 323 S VI, 6, 626 III, 626 IV, 626 V, PREMACY, RX-7 I, RX-7 II, RX-7 III 1.1-2.5 09.80-07.13

Klocki hamulcowe C23002ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE klocków hamulcowych C23002ABE producenta ABE

MAZDA

FB0649280, FB0649280A, FB712628ZA, GEYC2643Z, GEYC2643ZA, GEYC2648ZA, GEYT2643Z, GGYB2648Z, GGYB2643Z, GGYM2643Z, GJYA2643Z, GJYB2643Z, GJYB2648Z, GS392643Z

numery OEM:
MAZDA      FB06-49-280
MAZDA      FB06-49-280A
MAZDA      FB71 26 28ZA
MAZDA      GEYC 26 43Z
MAZDA      GEYC-26-43ZA
MAZDA      GEYC-26-48ZA
MAZDA      GEYT-26-43Z
MAZDA      GGYB 26 48Z
MAZDA      GGYB-26-43Z
MAZDA      GGYM 26 43Z
MAZDA      GJYA 26 43Z
MAZDA      GJYB 26 43Z
MAZDA      GJYB 26 48Z
MAZDA      GS39 26 43Z

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C23002ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.