Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » C85141ABE abe

Przewód hamulcowy elastyczny C85141ABE ABE

C85141ABE Przewód hamulcowy elastyczny ABE
abe C85141ABE
Przewód hamulcowy elastyczny C85141ABE
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

C85141ABE

producent:

ABE

Długość [mm] 498
Rozmiar gwintu 1 M10x1 | internal
Rozmiar gwintu 2 M10x1
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427243064

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny C85141ABE ABE

numery OEM:
CITROËN      4606.82
CITROËN      4806 82
FIAT      14 79 197 080
FIAT      14 86 594 080
FIAT      14 89 794 080
LANCIA      1479197080
PEUGEOT      4806 66
PEUGEOT      4806 82

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny C85141ABE ABE w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny C85141ABE ABE:

2022-04-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-03-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.