Szerokość 1 [mm] | 123 | |
Wysokość 1 [mm] | 56,2 | |
Grubość 1 [mm] | 16,2 | |
Szerokość 2 [mm] | 123 | |
Wysokość 2 [mm] | 61,2 | |
Grubość 2 [mm] | 16,2 | |
System hamulcowy | ATE | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | bez zintegrowanego czujnika zużycia | |
Ciężar [kg] | 1,17 | |
nr EAN | 8717109615760 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 37964 A.B.S.
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
5Q0698451N, 5Q0698451Q, 5WA698451, 5WA698451E, 8V0698451B, 8V0698451F
5Q0698451C, 5Q0698451N, 5Q0698451Q, 5Q0698451R, 5WA698451, 5WA698451A, 8V0698451, 8V0698451B, 8V0698451F, JZW698451AA
5Q0698451C, 5Q0698451N, 5Q0698451Q, 5WA698451, 5WA698451A, 8V0698451, 8V0698451B, 8V0698451F
5Q0698451N, 5Q0698451Q, 5WA698451, 5WA698451A
AUDI | 5Q0698451C | |
AUDI | 5Q0698451N | |
AUDI | 5Q0698451Q | |
AUDI | 5WA698451 | |
AUDI | 5WA698451A | |
AUDI | 8V0698451 | |
AUDI | 8V0698451B | |
AUDI | 8V0698451F | |
SEAT | 5Q0698451N | |
SEAT | 5Q0698451Q | |
SEAT | 5WA698451 | |
SEAT | 5WA698451E | |
SEAT | 8V0698451B | |
SEAT | 8V0698451F | |
SKODA | 5Q0698451N | |
SKODA | 5Q0698451Q | |
SKODA | 5WA698451 | |
SKODA | 5WA698451A | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698451C | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698451N | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698451Q | |
VOLKSWAGEN | 5Q0698451R | |
VOLKSWAGEN | 5WA698451 | |
VOLKSWAGEN | 5WA698451A | |
VOLKSWAGEN | 8V0698451 | |
VOLKSWAGEN | 8V0698451B | |
VOLKSWAGEN | 8V0698451F | |
VOLKSWAGEN | JZW698451AA | |
VAG | 5Q0 698 451C | |
VAG | 8V0 698 451 | |
VAG | 8V0 698 451B |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 37964 A.B.S. w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 37964 A.B.S.:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Firma A.B.S. jest stosunkowo nowym dostawcą części zamiennych do samochodów, bo powstała w roku 1978. Szybko ugruntowała sobie pozycję na rynku zamienników produkując stosunkowo nie drogie ale jednocześnie dobrej jakości części samochodowe początkowo do samochodów europejskich, później także do azjatyckich.
A.B.S. koncentruje się na produkcji części zawieszenia, układu kierownicznego oraz układu hamulcowego. Produkowane przez A.B.S. auto części cieszą się uznaniem posiadaczy aut.