Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 002-201081 ashika

Alternator 002-201081 ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

002-201081

producent:

ASHIKA

Napięcie [V] 12
Prąd ładowania alternatora [A] 120
ID wykonania wtyczki CPA0096
Ilość żeber 6
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
Złącze / klema ze złączem dla czujnika prędkości obrotowej
nr EAN 8033001371437

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 002-201081 ASHIKA

numery OEM:
RENAULT      7700106500
RENAULT      7700422142
RENAULT      7700424597
RENAULT      7700436625
RENAULT      7701499605
RENAULT      7711134257
VOLVO      8251645
zamienniki:
AL201081
brak
JAPANPARTS

Zastosowanie Alternator 002-201081 ASHIKA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów