Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 002-C972 ashika

Alternator 002-C972 ASHIKA

002-C972 Alternator ASHIKA
ashika 002-C972
Alternator 002-C972
002-C972

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

002-C972

producent:

ASHIKA

Pozycja / stopień R 20
Rozstaw śrub mocujących [mm] 55
Napięcie [V] 12
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Liczba rowków 2
nr EAN 8033001372212

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 002-C972 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      A3T09199
MITSUBISHI      A3T0969
MITSUBISHI      A3T09698
MITSUBISHI      A3T09699
MITSUBISHI      A3TA3098
MITSUBISHI      A3TB1299
MITSUBISHI      ME200695
MITSUBISHI      ME200696
MITSUBISHI      ME200698
MITSUBISHI      ME201837
MITSUBISHI      ME201838
MITSUBISHI      ME202753
MITSUBISHI      ME202755
MITSUBISHI      ME202971

Zastosowanie Alternator 002-C972 ASHIKA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów