Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Volvo V90 II Kombi (235) T6 Plug-in-Hybrid AWD (2022-???) 349km » 002-T505 ashika
wybrany samochód: 
Volvo V90 Ii Kombi (235) T6 Plug-in-hybrid Awd (2022-???) 349km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 002-T505 ASHIKA

002-T505 Alternator ASHIKA
ashika 002-T505
Alternator 002-T505
002-T505

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

002-T505

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Techniczny numer informacyjnyRebuilt/Revisionato
Napięcie [V]12
Prąd ładowania alternatora [A]60
Liczba rowków4
nr EAN8033001375275

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 002-T505 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      2706011260
TOYOTA      2706011300
TOYOTA      2706011330
TOYOTA      2706055070
zamienniki:
0 986 042 991
brak
BOSCH
ALT505
brak
JAPANPARTS

Zastosowanie Alternator 002-T505 ASHIKA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów