Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-101E ashika

Filtr oleju 10-01-101E ASHIKA

10-01-101E Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-01-101E
Filtr oleju 10-01-101E
10-01-101E
19.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-01-101E

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 135
średnica zewnętrzna [mm] 94,6
Średnica zabudowy [mm] 71
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001186772

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-101E ASHIKA

numery OEM:
FORD      1213439
ISUZU      5861024090
NISSAN      15208-7F400
NISSAN      1520843G00
NISSAN      152087F40A
NISSAN      15208G9900
NISSAN      15208G9903
NISSAN      A5208-Y9701
NISSAN      A520843G0A01

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-101E ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-101E ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.