Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16) (2005.05-2008.11) 106km » 111-02-290R ashika
wybrany samochód: 
Renault Scénic Ii (jm0/1_) 1.5 Dci (jm1e, Jm16) (2005.05-2008.11) 106km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-02-290R ASHIKA

111-02-290R Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-02-290R

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu po prawej
Długość całkowita [mm]222
Gwint wewnętrzny [mm]M 20x1,5
Długość gwintu [mm]74
Wysokość zabudowy87
Średnica zabudowy [mm]18
Gwint zewn. [mm]M 16X1,5
nr EAN8033001874853

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-02-290R ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      45046-69195

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-02-290R ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-02-290R ASHIKA:

Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.