Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111-08-818 ashika

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-08-818 ASHIKA

111-08-818 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-08-818

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś przednia
Długość całkowita [mm] 89
Gwint wewnętrzny [mm] 12x1,25
Długość gwintu [mm] 42
Wysokość zabudowy 70
Średnica zabudowy [mm] 13
Gwint zewn. [mm] 12x1,25
nr EAN 8033001500004

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-08-818 ASHIKA

numery OEM:
OPEL      04701744
OPEL      04705655
OPEL      04705716
OPEL      04709195
OPEL      4701744
OPEL      4705655
OPEL      4705716
OPEL      4709195
OPEL      9204751
OPEL      9210168
SUZUKI      48810-63J00
SUZUKI      48810-8300
SUZUKI      48810-83E02
SUZUKI      4881060810
SUZUKI      4881060810000
SUZUKI      4881060J00
SUZUKI      4881061J00
SUZUKI      4881063J00
SUZUKI      4881083E00000
SUZUKI      4881083E01
SUZUKI      4881083E01000
SUZUKI      4881083E02000
VAUXHALL      09204751
VAUXHALL      09210168
VAUXHALL      09210351
VAUXHALL      9204751
VAUXHALL      9210168
VAUXHALL      9210351
VAUXHALL      93194035

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-08-818 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-08-818 ASHIKA:

Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.