Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA A (J89) 2000/GT 16V (F19, M19) (1989.01-1994.06) 150km » 111-09-909L ashika
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2000/gt 16v (f19, M19) (1989.01-1994.06) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909L ASHIKA

111-09-909L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-09-909L

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia, na dole
Strona zabudowyz lewej
Długość całkowita [mm]266
Gwint zewn. [mm]M24X1,5
Długość gwintu [mm]65
Wysokość zabudowy78
Średnica zabudowy [mm]14
Gwint zewn. 1 [mm]M12X1,5
nr EAN8033001407181

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909L ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      52088467
CHRYSLER      52088869AA
JEEP      52088 869AA
JEEP      52088467

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909L ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909L ASHIKA:

Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.