Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-6PK1705 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1705 ASHIKA

112-6PK1705 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK1705

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK1705
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1705
nr EAN 8033001463729

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1705 ASHIKA

numery OEM:
AUDI      046903137B
AUDI      46903137B
CITROËN      5750KT
CITROËN      5750LH
CITROËN      5750RR
CITROËN      5750XR
FIAT      9654114480
FORD      1141315
MAZDA      2S61-6C-301DA
MAZDA      Y401-15-908
PEUGEOT      5750FY
PEUGEOT      5750LG
PEUGEOT      5750RQ
PEUGEOT      5750VQ
PEUGEOT      5750WP
PEUGEOT      5750XR

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1705 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1705 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.