Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-6PK860 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK860 ASHIKA

112-6PK860 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK860

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK0860
Ilość żeber 6
Długość [mm] 860
nr EAN 8033001464214

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK860 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      9004831046
FORD      1004582
HONDA      31110-PLA-E01
HONDA      31110-PLA-E02
HONDA      31110PLA305
MAZDA      1E03-18-381
MAZDA      1E03-18-381A
MAZDA      1E07-18-381
OPEL      01340262
OPEL      04500034
OPEL      1340262
OPEL      4500034
OPEL      93193996
RENAULT      7700300348
RENAULT      7701064330
RENAULT      8200084288
RENAULT      8200416942
RENAULT      8200780950
VAUXHALL      09160334
VAUXHALL      9160334
VAUXHALL      93193996

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK860 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK860 ASHIKA:

Jakub, Warszawa
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.