Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 122-02-211 ashika

Koło pasowe, wał korbowy 122-02-211 ASHIKA

122-02-211 Koło pasowe, wał korbowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

122-02-211

producent:

ASHIKA

średnica zewnętrzna [mm] 135
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wysokość [mm] 32
Wysokość zabudowy 46
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001734294

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 122-02-211 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      13470-0D040
TOYOTA      13470-22040
TOYOTA      13470-22041
zamienniki:
J1092000
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 122-02-211 ASHIKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.