Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volvo S60 II (134) D5 AWD (2010.04-2011.12) 205km » 122-0H-H05 ashika
wybrany samochód: 
Volvo S60 Ii (134) D5 Awd (2010.04-2011.12) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 122-0H-H05 ASHIKA

122-0H-H05 Koło pasowe, wał korbowy ASHIKA
ashika 122-0H-H05

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

122-0H-H05

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]173
Średnica wewnętrzna [mm]35
Liczba rowków2
nr EAN8033001672336

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 122-0H-H05 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      23124-42010
HYUNDAI      23124-42011
HYUNDAI      2312942541

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 122-0H-H05 ASHIKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.