Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 122-0K-K11 ashika

Koło pasowe, wał korbowy 122-0K-K11 ASHIKA

122-0K-K11 Koło pasowe, wał korbowy ASHIKA
ashika 122-0K-K11

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

122-0K-K11

producent:

ASHIKA

średnica zewnętrzna [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 18,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 56
Średnica zabudowy [mm] 40
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001965186

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 122-0K-K11 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      23124-2F000
HYUNDAI      23124-2F010
HYUNDAI      231242F602
KIA      23124-2F600
KIA      23124-2F601

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 122-0K-K11 ASHIKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.