Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-0101 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-0101 ASHIKA

22-0101 Termostat układu chłodzenia ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22-0101

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 76,5
Średnica [mm] 54
Średnica 1 [mm] 44
Głębokość zabudowy [mm] 34
Średnica 2 [mm] 28
Jakość Tama
nr EAN 8033001963717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-0101 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8-97069-858
ISUZU      8-97069-858-0
NISSAN      21200-58G00
NISSAN      21200-58G02
NISSAN      21200-58G04
NISSAN      21200-76202
NISSAN      21200-76203
NISSAN      21200-76207
NISSAN      21200-96006
NISSAN      21200-96007
NISSAN      21200-96010
NISSAN      21200-96016
NISSAN      21200-96018
NISSAN      21200-96060
NISSAN      21200-96066
NISSAN      21200-97000
NISSAN      21200-97004
NISSAN      21200-97008
NISSAN      21207-96000
NISSAN      21207-96002

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-0101 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.