Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-025 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-025 ASHIKA

22-025 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

22-025

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 62
Głębokość zabudowy [mm] 33
Średnica [mm] 54
Średnica 1 [mm] 22
Jakość Tama
nr EAN 8033001450675

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-025 ASHIKA

numery OEM:
BEDFORD      4294280
ISUZU      5-13770-041-1
ISUZU      8-94214-962-0
ISUZU      8-97089-891-0
ISUZU      8-97254-816
ISUZU      8-97254-816-1
ISUZU      8-97361-770
ISUZU      8-97361-770-0
ISUZU      8944822770
ISUZU      8944822771
ISUZU      8944822772
ISUZU      897089891
ISUZU      97361770
MAZDA      1K05-15-171
NISSAN      21200-89TA3
NISSAN      21200-89TD2
OPEL      01338074
OPEL      04294280
OPEL      04301365
OPEL      06338036
OPEL      1338074
OPEL      4294280
OPEL      4301365
OPEL      6338036
OPEL      97089891
OPEL      97361770
VAUXHALL      94214962
VAUXHALL      94360227
VAUXHALL      97089891
VAUXHALL      97361770

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-025 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.