Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-035 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-035 ASHIKA

22-035 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

22-035

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 88
Wysokość [mm] 46
Głębokość zabudowy [mm] 27
Średnica [mm] 54
Jakość Tama
nr EAN 8033001450873

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-035 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      1760078E00
MAZDA      21200HC200
MAZDA      21200HC250
MAZDA      8941232950
MAZDA      8941232951
MAZDA      8943727620
MAZDA      8AG115171
MAZDA      8AG115171A
MAZDA      8AG215171
MAZDA      8AG215171A
MAZDA      8AG615171
MAZDA      8AG715171
MAZDA      8AG815171
MAZDA      8AZ115171
MAZDA      RF0315171A
MAZDA      RFG115171
MAZDA      RFG515171
OPEL      01338056
OPEL      094239159
OPEL      094336070
OPEL      1338056
OPEL      94239159
OPEL      94336070
OPEL      94372762
SUZUKI      17600- 78E01
SUZUKI      17600- 78E01-000
SUZUKI      1760078E00
SUZUKI      1760078E00000
SUZUKI      21200HC200
SUZUKI      21200HC250
SUZUKI      8941232950
SUZUKI      8941232951
SUZUKI      8943727620
VAUXHALL      94239159
VAUXHALL      94336070
VAUXHALL      94372762
HYUNDAI      1760078E00
HYUNDAI      21200HC200
HYUNDAI      21200HC250
HYUNDAI      25511-29000
HYUNDAI      2555129000
HYUNDAI      8941232950
HYUNDAI      8941232951
HYUNDAI      8943727620
HYUNDAI      RF0315171A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-035 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.