Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-059 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-059 ASHIKA

22-059 Termostat układu chłodzenia ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22-059

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica [mm] 64
Średnica 1 [mm] 50
Głębokość zabudowy [mm] 46
Średnica 2 [mm] 24
Jakość Tama
Wysokość [mm] 73
nr EAN 8033001451290

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-059 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      5-86121718
ISUZU      5-86121718-0
ISUZU      5-86135376
ISUZU      5-86135376-0
NISSAN      2120003J05
NISSAN      2120003J15
NISSAN      2120003J16
NISSAN      212000B000
NISSAN      2120022J00
NISSAN      2120042100
NISSAN      2120085E00
NISSAN      21200C6000
NISSAN      21200V7200
NISSAN      21200V7205
NISSAN      21200V7206
NISSAN      21200V720A

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-059 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.