Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-061 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-061 ASHIKA

22-061 Termostat układu chłodzenia ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22-061

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica [mm] 44
Średnica 1 [mm] 36
Głębokość zabudowy [mm] 21
Jakość Tama
Wysokość [mm] 45
nr EAN 8033001451337

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-061 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      1634187792
DAIHATSU      90048-33025-000
MITSUBISHI      1767085030
NISSAN      21200-05B00
SUBARU      21200-KA010
SUBARU      21200-KA020
SUBARU      21200-KA040
SUBARU      21200-KA050
SUBARU      21200-KA150
SUBARU      21200-KA151
SUBARU      21200-KA152
SUBARU      21200-KA153
SUBARU      21200KA154
SUBARU      317531900
SUBARU      317532400
SUBARU      417535400
SUBARU      417535500
SUBARU      417535600
SUBARU      417535700
SUBARU      417535800
SUBARU      497535500
SUBARU      497535700
SUZUKI      1634187792
SUZUKI      17600-82811
SUZUKI      17600-82820
SUZUKI      17600-82821
SUZUKI      17600-85810
SUZUKI      1760082810000
SUZUKI      1760082811000
SUZUKI      1760082860000
SUZUKI      1760085811000
SUZUKI      1767065020
SUZUKI      1767067020
SUZUKI      1767067021
SUZUKI      1767067022
SUZUKI      1767079000
SUZUKI      1767079000000
SUZUKI      1767079001
SUZUKI      1767079001000
SUZUKI      1767082000
SUZUKI      1767085000
SUZUKI      17670M85030
SUZUKI      17670M85030000
SUZUKI      2120005B00
SUZUKI      21200KA020
SUZUKI      21200KA040
TOYOTA      16341-87780-000
TOYOTA      16341-87787-000
PIAGGIO      1634187795

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-061 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.