Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-068 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-068 ASHIKA

22-068 Termostat układu chłodzenia ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22-068

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 88
Średnica [mm] 73
Średnica 1 [mm] 54
Głębokość zabudowy [mm] 37
Średnica 2 [mm] 32
Jakość Tama
Wysokość [mm] 74
nr EAN 8033001451474

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-068 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      9004833059000
DAIHATSU      9004J33059
DAIHATSU      9091603045
DAIHATSU      9091603059
DAIHATSU      9091603059000
DAIHATSU      9091603080
DAIHATSU      9091603080000
DAIHATSU      9091603103
DAIHATSU      9091603103000
TOYOTA      9004833059000
TOYOTA      9004J33059
TOYOTA      9091603045
TOYOTA      9091603059
TOYOTA      9091603059000
TOYOTA      9091603080
TOYOTA      9091603080000
TOYOTA      9091603103
TOYOTA      9091603103000

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-068 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.