Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 36-08-804 ashika

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 36-08-804 ASHIKA

36-08-804 Sprzęgło, wentylator chłodzenia ASHIKA
ashika 36-08-804
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 36-08-804

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

36-08-804

producent:

ASHIKA

średnica zewnętrzna [mm] 66
Liczba otworów do mocowania 4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
nr EAN 8033001312577

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 36-08-804 ASHIKA

numery OEM:
SUZUKI      17120-77E00
SUZUKI      17120-77E07
SUZUKI      1712077E01
SUZUKI      1712077E02
SUZUKI      1712077E03
SUZUKI      1712077E04
SUZUKI      1712077E05
SUZUKI      1712077E06
SUZUKI      1712077E06000
SUZUKI      1712077E07000

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 36-08-804 ASHIKA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.