Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 38-07-700 ashika

Termostat układu chłodzenia 38-07-700 ASHIKA

38-07-700 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

38-07-700

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 38
Głębokość zabudowy [mm] 20
Średnica [mm] 54
nr EAN 8033001411010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 38-07-700 ASHIKA

numery OEM:
IVECO      98450800
NISSAN      21200-G3100
NISSAN      21200-H7800
NISSAN      21200-P7900
NISSAN      21200-P7901
NISSAN      21200-P7906
NISSAN      21200-V0100
NISSAN      21200-V0105
NISSAN      21200-V0200
NISSAN      21200-V0201
NISSAN      21200-V0205
NISSAN      21200-V0206
NISSAN      2120061001
NISSAN      2120078500
NISSAN      2120078512
NISSAN      2120096002
NISSAN      21200A3001
NISSAN      21200A3005
NISSAN      21200P7905
NISSAN      5-13770-023-1
SUBARU      2072172
SUBARU      21200-AA010
SUBARU      21200-AA020
SUBARU      21200AA111
SUBARU      41753-7200
SUBARU      5-13770-021-1
SUBARU      5-13770-022-1
SUBARU      5-13770-023-1
SUBARU      8-94207-217-1
SUBARU      8-94207-217-2

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 38-07-700 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.