Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 38-08-800 ashika

Termostat układu chłodzenia 38-08-800 ASHIKA

38-08-800 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

38-08-800

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 38
Głębokość zabudowy [mm] 20
Średnica [mm] 44
nr EAN 8033001411034

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 38-08-800 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      16341-87785-000
MITSUBISHI      MD972905
MITSUBISHI      MD972908
MITSUBISHI      MD997220
MITSUBISHI      MD997602
MITSUBISHI      MD997603
SUBARU      21200KA154
SUBARU      417535700
SUZUKI      0187-15-171
SUZUKI      17600-60813
SUZUKI      17600-60814
SUZUKI      17600-82000
SUZUKI      17600-82810
SUZUKI      17600-82860
SUZUKI      17600-85811
SUZUKI      17600-85811-000
SUZUKI      1760082860000
SUZUKI      1767079000000
SUZUKI      17670M85030
SUZUKI      21200-05B00
SUZUKI      21200-KA010
SUZUKI      21200-KA050
SUZUKI      21200-KA070
SUZUKI      41753-5400
SUZUKI      41753-56000
SUZUKI      90048-33022
SUZUKI      90048-33025
SUZUKI      90048-33028
HYUNDAI      25500-02550

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 38-08-800 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.